Familie in Mexico, dag 10 Pachuca

7 augustus 2017 - Pachuca, Mexico

Zaterdag 5 augustus
Nog maals uitslapen en even douchen. Tot nu toe zijn de douches in Mexico niet op mijn kapsel / haardot ingesteld, de stralen zijn veel te zacht en het duurt een eeuwigheid voor het nat is, laat staan uitspoelen van de shampoo. Komt goed, ik heb alle tijd. De auto sputterde wat dus de monteur is meteen gebeld en er word naar gekeken. Chelina rijd al niet al te graag auto en het liefst overdag en alleen in haar eigen buurtje, laat staan met een gek geluid. Toch gaan we vandaag maar een ander stadje in de omgeving rijden. Ze zijn uitgenodigd voor een communie en een 18 jarige verjaardag en ik mag mee natuurlijk. Oom gustavo is ook uitgenodigd. Nadat de auto is gerepareerd halen we hem op, hij is erg punctueel en staat al te springen om te vertrekken. Al is hij 70 jaar oud, hij zal niet onbekend zijn met Chelina's rijstijl en springt zo achter het stuur. We crossen naar het stadje Apen, helaas zijn we te laat voor de mis maar we kunnen wel mee naar buiten lopen alsof we er bij waren en mee op de foto. Nog even een cadeau tasje kopen wat hier juist gebruikelijk is in plaatst van inpakpapier. En nu op naar het feestje. Het is bij de familie thuis op een binnenpleintje. Staat nu vol met plastic stoeltjes en tafels. Hier zijn we wel 1 van de eerste. De communikant, een jongen van 15 en het meisje dat jaar 18e verjaardag viert zijn broer en zus. 18e verjaardag is ook heel belangrijk hier, de meiden krijgen een mooie jurk aan en worden ook vernoemd tijdens de dienst. We gaan zitten aan een tafel en ik wacht op wat komen gaat. De 2 kids hebben niet echt oog voor de gasten en het cadeau moet je opdringen om te kunnen geven. Moeder en kinderen lopen rond om plastic bekers te brengen, eerst 2x een kan met vers fruitsap en later krijgen we een fles zoete limonade op de tafels. Dan begint het eten te komen op de tafels. Als voorafje deeg gevuld met vlees en bonen. Piepschuimen plaatjes liggen er om je eten op op te scheppen. Ik kijk vooral hoe de rest geniet ;) grote schaal met varkensvlees(alles zit, hangt er nog op en aan), zakjes gevuld met lamsvlees, rijst en tortilla's. Iedereen smikkelt met zijn handen en glimt van top tot teen. Leuk om zo eens mee te mogen maken. Naar het eten is het weer tijd om te gaan terwijl nieuwe gasten nog binnen komen. De oom crosst weer terug naar huis. Thuis pitsen ze nog wat en checken ze welke film er vanavond in het Engels draait. Valerian, een sciencefiction film word het. Met zijn 3e gaan we, Chelina heeft zin om rond te wandelen door het shoppingmal. Natuurlijk neem ik een grote half zoete, half zoute bak popcorn. Dit word meteen mijn avond eten voor een keertje. Monica neemt een bak popcorn light, deze is wel gezout maar schijnbaar word er minder boter bij gebruikt. Prima, ik proef geen verschil. Het is een leuke film en dit is wat zij ook graag in hun vrije tijd en vakanties doen. De film is gedaan, Chelina zit al op ons te wachten en het word mijn laatste nachtje in Pachuca.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade