Familie in Mexico, dag 5 Cancun

3 augustus 2017 - Cancún, Mexico

Maandag 31 juli
Vandaag is de laatste volledige dag in Cancun, morgen in de ochtend vertrek ik naar Mexico stad. David en zijn vrouw Ivalu met de 3 kids vertrekken vandaag al naar het huis van Daniel. Ze hebben het precies voor een maand kunnen huren. Er moet worden schoongemaakt, een beetje heb ik het idee dat dit afgelopen maand niet veel gedaan is... ik veeg mijn kamer aan, zo ook de gang boven en help mee met vegen op de beneden verdieping, het zweet gutst er uit net als wanneer ik schoonmaak in Curaçao. Vandaag gaan we eindelijk eten bij Chili's het restaurant waar Daniel manager is. Deze ligt aan het strand dus bikini en handdoek mee. Maar eerst word de koelkast leeg gemaakt voor bij het ontbijt. Groot omelet met groentes, plain omelet (voor mij en de kids denk ik), quesedilla's (tortilla' s dubbelgevouwen met kaas) verse appel stukjes en mango en zo ook het restje fastfood eten wat ik gister zag binnen komen.. halve hamburger, frietjes en 1,5 aangevreten pizzapunt. Hup zo de koekenpan in en opwarmen. Het word nog opgegeten ook. Dan vertrekken we richting Chili's, wat wel een half uur mag duren want Sayid wil perse niet naar het strand. Omdat we al zo uitgebreid gegeten hebben nemen we kleine gerechtjes hier, ik de nacho's zonder frijolles(bonen) natuurlijk. Strand is niet bij iedereen in trek dus gaan we naar de bioscoop wat ik er van maak naar een uur brabbelen in het spaans. Spider-Man word het, dit is makkelijker te volgen voor mij in het Spaans. De jongens zitten vanaf seconden 1 op het puntje van hun stoel. Ik geniet samen met David van een reuze combo menu palomites(popcorn) half zoet/half zout en nacho's. De bioscoop is in een winkelcentrum zoals overal in Mexico. Nog 1 laatste winkel gaan ze in om uit eindelijk schoenen te vinden voor Sayid en ik ga een winkeltje ernaast snel shoppen voor hempjes en short voor op Curaçao. Last night Cancun is het, naar het huis van Daniel, desperate house wifes in het Spaans kijken en op tijd terug naar het huur huis waar ik samen met hun oma slaap.