Familie in Mexico, dag 6 Cancun - Mexico City

3 augustus 2017 - Ciudad de México, Mexico

Dinsdag 1 augustus
Half 7 komt de eigenaresse om de sleutel aan af te geven en het huis te checken. Alles is in orde, ik heb al mijn spullen gepakt en we rijden naar Daniel. Iedereen ligt nog te slapen, dus parkeren we de auto en gaan een rondje lopen in de buurt. Onderweg vind ik een klein aan huis winkeltje met vers fruit en sapjes. Hier koop ik een lekker ontbijtje van papaya stukjes en een gezond groen sapje met 4 ingrediënten waarvan ik alleen ananas versta en selderij in proef. Zo weer richting huis aan. Daniel vertrekt net naar het werk, dus nog snel samen op de foto. Dan naar binnen gedag zeggen tegen de 2 kleine jongens, Ivalu en Daniela liggen nog in diepe slaap, middag in de woonkamer. David brengt mij samen met zijn vrouw Ivalu naar het vliegveld. We zijn eerst nog bij de verkeerde vertrekhal dus haasten naar de andere. Snel een foto samen maken en bagage droppen. Terwijl het een mega vliegveld is, gaat de douane lekker vlot hier, omdat dit een domestic(nationale) vlucht is. Half uurtje vertraging.. Dan maar een lekker broodje eten bij een barretje. Boarden en om 11 uur vlieg ik uiteindelijk. Dit zijn gelukkig andere stoelprijzen dan Arke of KLM, 7 dollar voor keuze stoel en 9 dollar voor bij de nooduitgang met extra veel beenruimte. De vlucht verloopt weer soepel en 2 uur later land ik in Mexico City. Chelina haalt mij op en we kunnen slapen in het appartement van haar moeder, wat ik al ken van vorige keren. Hier rijden we niet in een eigen auto. Deze mega grote wereldstad op nummer 10 van de grootste steden ter wereld heeft wel 22 miljoen inwoners (geschat). Met de Uber taxi gaan we naar het huis. En er is genoeg te doen op loopafstand, zoals heel belangrijk voor hun de basilica de Guadalupe. Chelina is erg bezig met het katholiek geloof. Bidden voor elke maaltijden en danken van God voor alles. Ze heeft goed onthouden van de vorige keren waar ik van houd of juist niet, heel belangrijk: no frijoles (geen bonen). We zetten mijn tas thuis af en gaan een hapje eten in de buurt bij een groen parkje. Als voorgerecht een schaaltje Mexicaanse rijst, hoofd Taco's dorado (gefrituurde opgerolde tortillas met kip erin) dit is mijn lievelings gerecht van Mexico en als toetje een zoet drilpudinkje. Er is ook een marktje in de buurt waar we kaktusvrucht kopen en van smullen. Nog even een rondje door de basiliek en uit zoeken hoe de toeristenbussen rijden om morgen te gaan doen en lekker optijd naar bed. Chelina is van het vele slapen, daar kan ik wel mee leven, even rust, schrijven in mijn blog, foto's uitzoeken... en oogjes weer toe.